Simbol grafic SI. Banner SI.
Evenimente recente
Prima pagină
Soroptimist Internaţional
Despre noi
Proiecte
Evenimente
Contacte
Cluburile uniunii
Clubul SI Braşov
Clubul SI Bucureşti
Clubul SI Cluj-Napoca
Clubul SI Craiova
Clubul SI Slatina
Clubul SI Târgovişte
Clubul SI Timişoara

AGENDA SOROPTIMISTA


Agenda soroptimista 2017_2018

Uniunea Soroptimist Internațional România este cuprinsă de o adâncă tristețe pentru că Dumnezeu a dorit ca un suflet nobil, mult prea devreme să se alăture cetei de îngeri.

Adriana Maria Rotaru, buna noastră prietenă soroptimistă, membră fondatoare a clubului SI Craiova, guvernatoare și fostă președintă a uniunii ne-a părăsit lăsând un imens gol celor care au cunoscut-o și apreciat-o. Adriana a fost omul care a făcut mult bine prin tot ceea ce a întreprins, a implementat mai multe proiecte necesare comunității făcând cunoscută organizația noastră atât în țară cât și în străinătate. Soroptimismul a fost un mod de viață pentru ea încercand să ni-l transmită.

MULȚUMIM Adriana, te vom păstra veșnic în sufletul nostru!

Cartea de condoleanțe adresată familiei poate fi accesată

aici



Adunarea generală a consiliului delegatelor
Uniunii Soroptimist Internațional România
8 iunie 2019 Cluj-Napoca

Adunarea Generală a Consiliului DELEGATELOR Uniunii SOROPTIMIST INTERNAȚIONAL ROMÂNIA - USIR s-a desfășurat în perioada 7- 9 iunie 2019, la Cluj-Napoca, cu participarea următoarelor Cluburi SI: Brașov, București, Cluj-Napoca, Slatina și Târgoviște. Problemele discutate conform agendei au fost:

-Situația financiară a USIR:

- aprobarea Bilanțului pentru 2018; - discutarea și votarea Bugetului de venituri și cheltuieli pe 2018 și estimarea pentru 2019.

-Situația încasării cotizațiilor Cluburilor precum și numărul actual de membre cotizante către Uniune, aferente anului Soroptimist 2018/2019;

-Prezentarea rapoartelor de activitate desfășurate de Cluburi cu fotografii aferente fiecărei activități;

-Informare de la întâlnirea Guvernatoarelor GM 2019 prezentată de Tatiana Dinulescu:

- cluburile single vor deveni regiuni sau umbrella unions; - directorul de programe să facă parte din boardul restrâns al Federatiei SIE; - trei vice-președinte la nivel de federație SIE; -presedinta SIE, în caz de imposibilitate a îndeplinirii functiei, va fi înlocuită în primul an de mandat de Immediate past president, iar in al doilea an de President elect;
- Branding kitul trebuie pus pe social - media si membrele soroptimiste să dea like, să comenteze și să distribuie; - existența manualualului de mentorat ( mentoring handbook) pe site-ul SIE; - 2021 anul centenarului SI la San Francisco, iar la nivelul SIE se va combina sărbătorirea centenarului cu Congresul SIE, ce va avea loc la Cracovia, 2-4 iulie 2021; - creerea platformei pentru antreprenoare soroptimiste (proprietare sau co-proprietare de firme/companii, numita Soroptimist Antrepreneurs, ce poate fi găsită pe site-ul: soroptimist-antrepreneurs.org

- tema bieniului 2019-2021 anunțată de președinta SIE 2019-2021, Anna Wszelaczynska:Stand up for women- susținerea femeilor prin:

-educație
-mentorat
-lupta împotriva violenței bazatî pe diferența de sex
-coerența/consistența (trebuie să fim o singură voce)

-Raportul directorului de Programe ;

-Raportul coordonatorului Advocacy – Madlen Șerban;

-Extensia Uniunii este o preocupare continuă;

-Informarea coordonatorului pentru mentorat al uniunii Elena Savu: .la nivelul SIE s-a format un grup de lucru Mentoring Task Force care a realizat un Manual de Mentorat ce poate fi descărcat de pe website. Se are în vedere întocmirea unei baze de date cu mentori internaționali. USIR va trebui să demareze acțiuni de mentorat, mentoratul fiind o modalitate, în spirit Soroptimist, de a recruta noi membre, femei tinere și de a păstra vechile membre

-Informare privind proiectul Uniunii „Mame Adolescente”: pașii următori pentru continuarea acestuia;

-Informare privind vizita în Danemarca făcută de Laura Chițu și Adriana Rotaru : S-a reiterat îndemnul SI Danemarca de a dezvolta proiecte anti-trafic, proiecte pentru care există finanțare.

-Alegeri pentru funcțiile vacante:

-President elect mandat 2020-2022 – candidată unică: Felicia Savu, Club SI Brasov și aprobată în unanimitate;

-Guvernatoare mandat și Guvernatoare supleantă 2019-2021 –alegerea acestor funcții se amână pentru septembrie 2019

-Situația privind actualizarea Statutului și Regulamentului USIR : Draftul Regulamentului realizat pe baza propunerilor de la aceasta întâlnire va fi aprobat in septembrie 2019.

Diverse: - Propunerea de schimbare a contului Uniunii de la BCR la Banca Transilvania aprobată în unanimitate;
- Stadiul documentelor USIR;
- Existența în unele Cluburi S.I. a ”membrelor virtuale” ;
- Necesitatea votului electronic utilizat în caz de necesitate, dar nu într-atât încât să înlocuiască întâlnirile Soroptimiste „face to face”;
- Reguli de utilizare a grupului Whats - App;
- Actualizarea site-ului cu informații proaspete;
- Aniversarea USIR - Cluj-Napoca, 12-15 septembrie 2019.

Agenda soroptimista 2017_2018

Intâlnirea delegatelor
la nivelul federariei SIE, la Zagreb in Croatia

In perioada 24 – 26 mai 2019, a avut loc Intalnirea Guvernatoarelor la nivelul federariei SIE, la Zagreb in Croatia.

La acest eveniment au participat:

-Rodica Maciuca – guvernatoare ( Clubul SI Brasov) si

-Tatiana Cristina Dinulescu – guvernatoare supleanta( SI Targoviste )

Elena Savu a fost prezenta ca membra a comisiei de burse si precizam ca bordul federatiei SIE a felicitat-o pentru activitatea desfasurata.

Pentru cheltuielile de participare a celor doua guvernatoare ale Uniunii SI din Romania la acest eveniment, s-a aplicat pentru fondul de solidaritate, s-a solicitat suma de 368 euro ( 250 inscrierea la GM si 118 hotelul pentru amandoua particpantele si ulterior s-a comunicat din partea federatiei ca s-a aprobat. S-au transmis documentele pentru decont si asteptam virarea banilor.

Cele doua guvernatoare ale Uniunii SI din Romania au participat la toate evenimentele prevazute in programul intalnirii, astfel:

In data de 24 mai au fost organizate mai multe workshop-uri iar noi ne-am inscris anterior si am participat la workshop-ul organizat pentru membrele soroptimiste din partea de est a Europei si alte membre ale cluburilor single din Europa. Lucrarile acestui workshop au fost conduse de catre Task Force Group Eastern Part of Europe:

-Zaneta Vysniauskiene, Chair of the TFGEE si SIE Vice President Eastern Part of Europe,

-Gerda Rosiers, Chair of the SIE Extension Committee

-Ulla Madsen, SIE Past President ans Special Appointed Consultant for Eastern Part of Europe si

-Vasselina Tzvetanova, Member of the SIE Extension Committee and Chair of the SIE Task Force Region.

S-au facut aceleasi prezentari ca si la webinarele organizate anterior, la care si cluburi din uniunea noastra au participat; acestea s-au referit la:

-numarul mic de membre ( 579) din cele 4 uniuni din Europa de Est ( Bulgaria 122, Lithuania 123, Polonia 215 si Romania 119), respectiv doar 2% din totalul membrelor federatiei ( 31.717) cu mentiunea ca uniunile au dreptueile prevazute in STATUT iar cele 1614 membre din cluburile SINGLE , din care 45% ( 737 ) din tarile din estul Europei nu au drepturi.

-la propunerea de constituire a unor regiuni care sa aiba aceleasi drepturi ca uniunile ( 2 voturi la GM, eligibilitate pt toate functiile, acces la informatii, intalniri, traininguri, etc.)

-concluziile au fost prezentate a doua zi in cadrul intalnirii guvernatoarelor, a fost o dezbatere cu participarea a numeroase membre si aceste concluzii au fost:

-Da, trebuie sa existe o mai buna comunicare si o crestere a numarului de membre

-Cluburile single pot colabora cu alte cluburi din federatie pentru a realiza impreuna proiecte

-Ne mai gandim, in continuare la aceasta tema, pana la urmatoarea intalnire a guvernatoarelor care va avea loc la Greater Paris - Franta in ultimul weekend din luna mai 2020.

In data de 25 si 26 mai au avut loc lucrarile propriu zise ale intalnirii, conform ordinii de zi anuntate anterior.

S-au votat si aprobat de guvernatoare urmatoarele :

S-au votat si aprobat de guvernatoare urmatoarele :

1.Referitor la propunerea boardului federatiei de a se infiinta o comisie financiara, Germania a propus infiintarea postului de asistent trezorier, nu comisie financiara si s-a votat asistent trezorier.

2.Perioada maxima de 8 ani in total (continuu) pentru toate functiile SIE.

3.In cazul in care presedinta SIE se afla in imposibilitate de a-si exercita atributiile, va fi inlocuita de catre Immediate Past President in primul an de mandat (al presedintei ) si de President Elect in al doilea an. Pana in prezent presedinta era inlocuita de prima vice-presedinta.

4.Guvernatoarele se vor numi delegate.

5.Anul soroptimist va incepe la 1 ianuarie si se va incheia la 31 decembrie.

6.O uniune va fi formata din minim 100 membre si 5 cluburi.

7.Se vor forma regiuni ale cluburilor single (din tari diferite).

8.Se va schimba constitutia la 3 ani si nu la 6 ani ca pana acum.

Aceste puncte se vor include in proiectul de constitutie care se va vota anul viitor.

9. Elena Savu a fost aleasa in comisia de extensie , FELICITARI, Elena !

Tema Presedintei SIE - Anna Wszelaczynska, pentru urmatorul mandat de 2 ani, este tot « WE STAND UP FOR WOMEN » dar cu completarea : prin educatie si mentoring si advocacy pentru a informa lumea despre noi ( cine suntem si ce facem).

In seara zilei de 25 mai am participat la Gala Dinner.

Toate documentele rezultate de la GM 2019 vor fi prezentate pe site-ul federatiei SIE si vor putea fi descarcate pentru a putea fi studiate de toti cei interesati.


Agenda soroptimista 2017_2018

Adunarea Consiliului Delegatelor cluburilor soroptimiste
din România la Târgovişte-2017

  • In 13 mai 2017, a avut loc Adunarea Consiliului Delegatelor cluburilor soroptimiste din România la Târgovişte.
    • Obiectivele asumate pentru anul în curs sunt:
    • Extensia uniunii prin creşterea numarului de membre din fiecare club şi facilitarea înființarii unor cluburi noi.
    • Promovarea proiectelor care reprezinta o voce pentru femei şi tinere fete, cu orientarea preponderenta spre domeniul ştiința, tehnologie, economie,matematica.
    • Creşterea vizibilitații organizației, la nivelul localitaților noastre de reşedința şi la nivel naşional prin îmbunatațirea comunicarii privind activitațile desfaşurate.
    • Realizarea şi purtarea/ distribuirea unor însemne soroptimiste pentru promovarea organizației în rândul potențialelor membre.
    • Imbunatațirea calitații vieții de organizație
  • S-au prezentat proiectele realizate de cluburile din România în perioada octombrie 2016- mai 2017
  • A fost aleasa preşedinta pentru mandatul 2018- 2020- Laura Chițu, membra a Clubului SI Cluj Napoca. Agenda soroptimista 2017_2018
  • In perioada 12-14 Iulie, Preşedinta Uniunii Soroptimist Internațional din România - Adriana Maria Rotaru ( 2016- 2018) şi cele doua guvernatoar e- Victoria Ciucu şi Florina Buta au participat la Intâlnirea Guvernatoarelor la Florența , Italia.
  • In cadrul întâlnirii a fost votata candidatura Elenei Savu pentru comisia de burse a Federației Europene SI. De asemenea, s-a predat colanul noii preşedinte a FESI- Renate Trottman şi s-a ales viitoarea preşedinta Anna Wszelaczynska ( 2019- 2021).
  • Agenda soroptimista 2017_2018
  • In perioada 12- 14 septembrie Crisitna Botez- vicepreşedinta Uniunii SI România ne-a reprezentat la întâlnirea organizata de Federația Europeana SI la Athena, unde s-au prezentat propunerile de îmbunatațire a documentelor şi structurilor organizației.

Clubul SI Braşov şi-a sarbatorit cea de a 20-a aniversare
in perioada 17-20 septembrie 2015...



Clubul SI Slatina şi-a sarbatorit cea de a 20-a aniversare
in perioada 24-27 septembrie 2015... poza



Intâlnirea Guvernetoarelor
Berlin - iulie 2013

Guv2013
In perioada 10-11 iulie 2013 s-a desfaşurat la Berlin Intâlnirea Guvernatoarelor SIE. Din partea Uniunii SI România au participat guvernatoarele Tatiana Dinulescu şi Adriana Rotaru, precum şi preşedinta Uniunii Române, Cristina Mehedințu. Printre invitate au fost prezente Rodica Maciuca, membra în Comisia de Burse a Federației Europene SI şi Elena Savu, candidata la funcția de vicepreşedinte SIE pentru perioada 2013-2015.


Cel mai important punct pe ordinea de zi a intâlnirii au constituit-o alegerile pentru diferite funcții SIE pentru perioada 2013-2015, precum şi pentru funcția de President Elect.

Rezultatul votului a fost (enumeram doar cateva din cele mai importante funcții):

Vicepreşedinte SI/E: Tonny Filedt-Kok (Olanda), Ulrike Neubert (Kenia), Elena Savu (România), Francoise Murebwayire (Ruanda)

Director programe SI/E: Christine Peer (Austria)

Director adjunct programe: Emine Erdem (Turcia)

Preşedinta Federație SI/E aleasa pentru perioada 2015 - 2017: Maria Elisabeta de Franciscis (Italia).

Au fost alese şi titularele comisiilor tehnice ale SI/E, printre care Mihaela Nodiți (România), aleasa membra în comisia de extensie.

Guv2013 Pe ordinea de zi au mai figurat: decizia de a respinge statutul de caritate considerat nerecomandabil, votul privind participarea consultantelor la Intâlnirea Board-ului SI in August 2013, dizolvarea unor Cluburi Single (Nyiregyhaza - Ungaria, Tyachiv - Ucraina, Dalaba- Guinea şi Kara Lila- Togo), precum şi amendamente la Regulamentele SI/E, aprobarea rapoartelor de activitate prezentate de membrele din Board-ul Federației, preşedintele de Comisii şi reprezentantele SIE la Națiunile Unite, OSCE, EWL.

Comisia de burse, din care a facut parte pâna în prezent Rodica Maciuca, a acceptat nominalizarea Uniunii Române, respectiv Neamțu Andreea Madalina, care a obținut o bursa de şcolarizare în valoare de 7000 euro.


Intâlnirea Guvernatoarelor a fost urmata de Congresul SI/E, care a durat trei zile, având tema: “Viziuni de rai - soroptimistele acționeaza pentru apa şi hrana”.

In cadrul Congresului s-au acordat, diplomele de Best Practice, una din diplome fiind obținuta de Clubul SI din Cluj, România, pentru proiectul:“ Opțiunea noastra:fara violența”.


Urmatoarea întâlnire Anuala a Guvernatoarelor va avea loc la Copenhaga, Danemarca, pe 12-13 iulie 2014.


Aniversarea a 75 de ani de la infiintarea
Clubului Soroptimist International Aarhus, Danemarca - 8 dec. 2012


Intalnirea Guvernatoarelor 2012 Prietenele noastre de la Clubul SI Aarhus din Danemarca si-au sarbatorit Aniversarea de 75 ani in 8 decembrie 2012. Au fost alaturi de ele Mihaela Noditi din partea Uniunii SI Romania, Raluca Voda, Agneta Balazs din partea Clubului SI Timisoara si doua noi membre a clubului din Bucuresti. La sedinta festiva Mihaela Noditi a prezentat Uniunea SI din Romania precum si realizarile uniunii noastre. Ne-am simtit minunat alaturi de surorile soroptimiste venite de pretutindeni, am legat noi prietenii si ne-am intors cu amintiri de neuitat.


La ceas aniversar

In luna august 2012 Clubul Soroptimist Targoviste a sarbatorit un deceniu de activitate.

Aniv. 10 ani Targoviste 2012

“Nu stiu cand au trecut 10 ani “au gandit cele mai multe dintre noi. Privind in urma credem ca am influentat in bine viata mai multor oameni si acest lucru ne bucura.

Au fost 10 ani frumosi cu satisfactii si cu bucurii.

Proiectele noastre vizeaza drepturile omului si conditia femeii, dezvoltare economica si sociala, sanatate, mediu inconjurator, educatie si cultura.

Pentru realizarea proiectelor am fost sustinute de oameni inimosi , reprezentanti ai institutiilor locale, care ne-au ajutat sa punem in valoare principiile Soroptimismului International.

Alaturi de noi la aceasta sarbatoare s-au aflat nasele nostre de la Clubul din Slatina,precum si reprezentante ale celorlalte cluburi din tara :Arad, Brasov, Bucuresti, Cluj, Craiova, Timisoara. S-au spus cuvinte frumoase care au vibrat in inimile tuturor si noua ne-au dat puterea de a merge mai departe.

Nu am fost uitate nici de reprezentantele Soroptimismului international. Au participat la aniversare Ellen Hansen presedinta Uniunii Daneze, reprezentante ale mai multor cluburi din Danemarca, din Neath -Tara Galilor, cu care avem o legatura de prietenie. Ne-am bucurat si de prezenta reprezentantelor din Franta si Turcia.

Ganduri frumoase la adresa activitatii clubului au fost rostite si de catre primarul orasului, D-nul Gabriel Boriga care a spus ”daca mai multe persoane ar munci si ar fi implicate in activitatea de voluntariat a orasului ca si Clubul Soroptimist din Targoviste, am trai intr-o lume mai buna”.

Sansa de a fi soroptimista este, poate, o misiune, o datorie, este o oportunitate de exprimare, de a schimba idei si experiente profesionale, este sansa in care inveti cel mai bine ca « Prietenia este singurul lucru care se poate imparti la infinit »


Workshop Soroptimist Internațional la Timişoara
Uniunea Soroptimist Internațional din Romania a organizat în zilele de 25 si 26 noiembrie 2011, la Hotel Strelitia din Timişoara workshopul “Organizația Soroptimist Internațional –valori universale şi tendințe de viitor”.
Lectorii prezenți, doamna Hjiordis Hansen, presedinta Uniunii Soroptimist Internațional Danemarca si doamna Roxana Maier de la Clubul Soroptimist Internațional din Arad s-au adresat membrelor acestei organizații neguvernamentale care prin proiecte sociale promovează şi susțin voluntariatul în Romania.

Aniversarea a 15 ani de existența a cluburilor Soroptimist Internațional Cluj-Napoca si Timişoara
In mai 2011 două dintre cluburile Uniunii Soroptimist Internațional din România au sărbătorit 15 ani de la înființare. La şedințele şi mesele festive Organizate la Timişoara şi,respectiv, la Cluj-Napoca au luat parte multe dintre surorile soroptimiste atât din țara, cât şi din Danemarca, Olanda, Grecia şi Franța. Cititi impresiile Dianei Pop, membra clubului SI Timişoara (pdf)...


Uniunea Soroptimist Internațional România, la a 20-a aniversare

Vizitează galeria foto a aniversării...


Primele venite, primele servite! Sosite dis-de-dimineată, reprezentantele Danemarcei, Israelului și ale S.I. București, însoțite de Daniela Sălăgean, președinta S.I. Cluj-Napoca, au vizitat Muzeul de Artă și Centrul Urban de Cultură din Cluj.


Vizita

Apoi, “s-au suit în dealul Clujului” unde Lucia Blaga, președintă USIR în perioada 2003–2006, le-a oferit o splendidă priveliște a orașului și bunătăți tradiționale pregătite cu mult drag.


Vizita

Cocktail-ulul de primire din seara zilei de 12 septembrie 2019, a adus bucuria revederii și a constituit momentul oficial al deschiderii evenimentului “USIR 20”.


Vizita

Am început ziua de vineri, 13 septembrie 2019, cu o vizită la Casa de Tip Familial-Centrul de Recuperare - DGASPC Cluj, în care S.I. Cluj-Napoca a desfășurat activități în cadrul proiectului USIR, ,,Mame adolescente”. Cu această ocazie Rodica Măciuca, președintă USIR în perioada 2006 – 2008, a prezentat exemplul de bună practică al SI Brașov, din cadrul aceluiași proiect.


Vizita

Voie bună, util schimb de experientă și bucate tradiționale delicioase la Asociația pentru Sprijinirea Dezvoltării Rurale (ASDR), Dezmir! Activitatea, organizată de Viorica Rusu, membră a clubului SI Cluj-Napoca și președintă ASDR Dezmir, împreună cu echipa ei, a cuprins printre altele un moment interactiv care le-a stimulat pe toate participantele la creativitate și îndemânare: am împletit fiecare câte o brățară în culorile soroptimiste, sub atenta îndrumare a gazdelor.


Vizita

Am încheiat prima zi a evenimentului cu lansarea volumului „În umbra lui Shakespeare” a lui Walter Ubelhart, un roman istoric din Transilvania.


Vizita

Purtând o eșarfă, o bluza sau o rochie portocalie, am realizat, în aceeași seara de 13 septembrie, câteva fotografii de grup în vederea participarii la proiectul „Orange Day” 2019.


Vizita

Sâmbătă, 14 septebrie 2019, a început cu un tur al orașului Cluj-Napoca oferit cu profesionalism de istoricul Radu Ardevan.


Vizita

Primirea călduroasă de la Centrul de Zi pentru Vârsnici, nr.1, Cluj-Napoca, din dimineața aceleași zile de sâmbătă, ne-a umplut de energie, ne-am bucurat și am cântat împreună.


Vizita

Clubul SI Lauterbach-Vogelsberg din Germania, prin reprezentantele sale Susanne și Barbara, au vorbit participantelor la evenimentul “USIR 20” despre proiectul lor "Never Again War" al cărui obiectiv este conectarea cu spații și persoane foarte îndepărtate printr-o metoda originală și anume: participantele la aniversarea USIR au primit câte o carte poștală ilustrată pe care fiecare a scris un mesaj de pace și adresa de domiciliu. Cărțile postale au fost prinse de baloane și, alături de alte asemenea mesaje, și-au luat zborul din Germania, în data de 21 septembrie, către destinatari necunoscuți. Pe măsura trecerii timpului, ne bucurăm să primim vești despre cărți poștale trimise din România care și-au găsit destinatarii.


Vizita

Momente pline de emoție la ceremonia aniversara „USIR 20”! Rapoartele fostelor președinte ne-au făcut să ne reamintim proiectele și activitățile noastre care ne-au unit și ne-au dat forța să construim în spirit soroptimist.


Vizita

Cina de gală a încununat evenimentul nostru; am cântat împreună cu cantautoarea Adriana Andreica și am savurat un delicios tort aniversar.


Vizita

Ultimele plecate, ultimele servite! Reprezentantele SI Lauterbach-Vogelsberg și cele ale Danemarcei, împreună cu Laura-Eleonora Chițu, președinta USIR în funcție, au petrecut câteva ore plăcute la "Festivalul Silvoiței" de la Vultureni, jud. Cluj; aici au degustat produse ale bucătăriei tradiționale românești și, bineînțeles, deliciul toamnei, SILVOIȚA (gem de prune fără zahăr, fiert multe ore în ceaun de fontă).


Vizita

Stoparea sexismului..

Consiliul Europei adoptă primul instrument juridic pentru a stopa sexismul!
Acesta este primul la nivel international!


CLICK-Spre pagina site-ului


Tânără şi îndrăzneață
Votează pentru viitorul tău!


Tu hotărăşti viitorul Europei!
Tu îti hotărăsti propriul viitor!
Cum?
Votând!

Duminică 26 mai este ziua în care au loc în România alegerile pentru Parlamentul European! Demersul Uniunii Soroptimist International (SI) din România – USIR se alătură celui al altor Uniuni şi Cluburi, reprezentând o inițiativă a Federaţiei Europene a Soroptimist International pentru alegerile europene din anul 2019. Inspirat de proiectul Uniunii SI din Polonia, proiectul acesta foloseşte in comunicare acelaşi poster ca fundal şi adaugă un îndemn la vot în limba oficială a ţării. In memoria celor care au luptat, de multe ori cu jerfe de sânge şi sacrificii de carieră pentru ca femeile să poată vota.


Dacă este pentru prima dată când poți vota, nu risipi această şansă!
Dacă nu este pentru prima dată cand poți vota,
nu risipi această şansă!
Votează duminică 26 mai 2019!






Vizita Yvonnei Simpson
Immediate Past President - Soroptimist International

In perioada 14 - 21 august 2017, soroptimistele din România au primit vizita Yvonnei Simpson Immediate Past President - Soroptimist International

Vizita a început la Cluj Napoca unde membrele clubului SI au împartaşit din experiențele şi proiectele lor. Yvonne a fost însoțita de soroptimiste la Salina din Turda şi în turul oraşului.

In 16 august vizita a continuat la Braşov unde Clubul SI a organizat o excursie la Castelul Bran şi Poiana Braşov. In întâlnirile informale membrele clubului şi-au prezentat proiectele lor.

In drum spre Bucureşti (19 august) Yvonne a vizitat şi Castelul Peleş. Clubul SI din Bucureşti a însoțit-o pe Yvonne la Muzeul satului, Casa poporului şi Centrul Vechi.

Scurta întâlnire cu preşedinta Soroptimist International ( mandatul 2015- 2017) a fost un prilej de schimb de experiențe şi o dovada a spiritului soroptimst de buna- înțelegere şi prietenie.


Vizita Yvonnei Simpson 2017



Intâlnirea delegatelor
Slatina - mai 2016

Activitatea a debutat cu primirea delegatelor de la Braşov, Târgovişte, Cluj, pe data de 13 Mai a.c., şi după un program de relaxare, am luat cina festivă într-un restaurant cu specific oltenesc.
Ziua următoare am primit celelalte delegate din țară.


Programul “Adunării Delegatelor” a început cu primirea delegatelor, şi s-a desfăşurat la Biblioteca Județeană “Ion Minulescu” din Slatina începând cu ora 9:30.

Intalnirea Delegatelor 2015

Adunarea a fost prezidată de Preşedinta Uniunii Române, Victoria Ciucu.
După cuvântul de deschidere şi după ceremonialul de aprindere a lumânărilor, Preşedinta ne-a prezentat Raportul Uniunii pe 2015/2016.
S-a prezentat Raportul financiar al Trezorierului, după care fiecare preşedintă de club a prezentat proiectele desfăşurate şi în curs de desfăşurare.
Au fost luări de cuvânt - Rodica Măciuca de la Braşov a facut o prezentare în powerpoint privind concluziile de la trainingul desfăşurat la nivel de cluburi.
S-au făcut propuneri de proiecte la nivelul Uniunii Române, cum ar fi:
“Specializare medici şi asistente în lactație umană”;
“Educația minorelor privind prevenirea sarcinilor”.

In partea a doua, a avut loc prezentarea candidatelor pentru posturile vacante la nivel de bordul Uniunii SI din România, CV-uri.
Apoi a avut loc votarea propriu-zisă, numărarea voturilor şi validarea rezultatelor. Ne-am despărțit după un program de relaxare şi vizită în oraş.


Intâlnirea anuala a Guvernatoarelor
Budapesta - iulie 2012

Anul acesta Intalnirea Guvernatoarelor din Federatia SI Europa a avut loc in minunata capitala a Ungariei, Budapesta. Din partea Uniunii SI Romania au participat cele doua guvernatoare, Elena Savu si Tatiana Dinulescu, dar a fost prezenta si Rodica Maciuca, in calitate de membra a Comisiei de Burse a Federatiei Europene.

Lucrarile sedintei au fost dense si deosebit de interesante. S-au discutat aspecte privind viata si activitatea noastra de soroptimiste in serviciul comunitatii in care traim: s-au aprobat burse, fonduri pentru proiecte( din Action Fund), modificari la Statut, s-au prezentat rapoarte de activitate.

Un foarte important moment al sedintei a fost acordarea de premii. Uniunea SI Romana a primit premiul pentru extensie, pentru cea mai mare marire a numarului de membre in anul soroptimist 2010-2011. Intalnirea Guvernatoarelor 2012
Aceasta datorita infiintarii Clubului SI Arad, caruia ii uram viata lunga si plina de impliniri.

Un premiu cel putin la fel de important a fost cel acordat Clubului SI Slatina, care a obtinut un “Best Practice Award” pentru proiectul “ Parteneriat in sistemul educational after school Rudari ”, incadrat la Programme Focus Objective 8. Felicitari membrelor clubului Slatina! Din pacate, incepand cu acest an, din cauza crizei globale, premiul nu a mai fost insotit si de o suma de bani.

In cadrul Intalnirii Guvernatoarelor a fost lansata si invitatia catre toate membrele din Federatia Europeana de a participa, in perioada 12-14 iulie, la Congresul SI care va avea loc la Berlin. Actele de inregistrare se pot gasi pe site-ul Federatiei. Tema congresului este : “ Soroptimists go for water and food ”.


GM2011

Organizat anual de S.I./E (Federația Europeană), întâlnirea anuală a guvernatoarelor - 2011 (GOVERNORS‘ MEETING) a avut loc anul acesta in zilele de 28 si 29 mai in orăselul Santa Flavia de lângă Palermo.

La această acțiune a Federației Europene au luat parte 53 de guvernatoare cu drept de vot care au reprezentat Uniunile SI/E, 18 presedinte de Uniuni şi 23 de preşedinte de Cluburi single (fără drept de vot).

Au fost deasemenea prezente, ca invitate de onoare, Hanne Jensbo, preşedinta Soroptimist Internațional, Liz Morgan-Lewis, preşedinta SI/Marea Britanie si Irlanda, Sharon Fischer, preşedinta SI/America, Heidrun Konrad, SI/E Past President (2003-2005), Monique Riviere SI/E Past President (2005-2007) şi Marie-Jeanne Bosia-Berberat, preşedinta SI/E (1987-1989) şi SI Past President (1993-1995).

A participat Kathy Kaaf, President Elect 2011-2013.

Lucrările au fost prezidate de Eliane Lagasse, preşedinta în funcție (2009-2011) a SI/E.

Din partea Uniunii S.I. din România au participat cele doua guvernatoare: Monica Scridon (Cluj) şi Elena Savu (Bucuresti) precum şi preşedinta Uniunii, Mihaela Nodiți.

GM2011
Agenda Intâlnirii Guvernatoarelor a cuprins :
a) Aprobarea prin vot de către guvernatoare a rapoartelor de activitate prezentate de membrele din board-ul Federațtiei, preşedintele de Comisii şi reprezentantele SI/E la Națiunile Unite (U.N.), OSCE, EWL (European Women Lobby).
b) Alegerea Board-ului SI/E pentru perioada 2011-2013
c) Discutarea şi luarea unei decizii asupra unor propuneri importante pentru activitatea curentă şi viitoare a Federației Europene
d) Decernarea premiilor pentru cele mai bune proiecte ( The Best Practice Awards 2011)
e) Premiul pentru Pace - Peace Prize 2011 - a fost acordat unei doamne din Olanda pentru activitate deosebită în slujba drepturilor omului şi a participării la soluționarea conflictelor de război din Gaza.
f) Seminar de pregătire (Training Seminar) ținut de Liz Morgan-Lewis, preşedinta SI/GB&I.
g) Diverse
Cititi raportul (pdf)...

Evenimente ale clubului ardelean

“Ajutam aproapele, acceptam diferentele!”

ajutam

Vacanta lui 2011 am demarat actiuni impreuna cu asociatia Integra din Arad , asociatie a persoanelor cu dizabilitati mentale. Am vizitat centrul deciteva ori un grup de soroptimiste .Am inceput sa participam la terapiile lor de grup , terapii ocupationale .Am achizitionat materiale si am confectionat impreuna obiecte cu care asociatia Integra a participat la tirguri, au valorificat lucrarile si si-au popularizat actiunile. Scopul colaborarii a fost ca noi sa cunoastem dificultatile cu care se confrunta persoanele cu dizabilitati si sa incercam sa-i acceptam.Actiunile s-au finalizat cu un bal de caritate desfasurat in 26.11.2011, eveniment cu invitati din tara si strainatate , eveniment la care a participat si un invitat de seama presedinta Uniunii Soroptimist International din Danemarca Hjiordis Hansen, si nasa clubului aradean Mihaela Noditi care este aproape de club la toate marile sau micile evenimente


Presa locala a remarcat evenimentul

Balul de caritate al Clubului Soroptimist International Arad si Asociatiei Integra Arad - Asociatia persoanelor cu dizabilitati mintale, “Ajutam aproapele, acceptam diferentele!”

Clubul Soroptimist International Arad si Asociatia Integra au organizat aseara, 26 noiembrie, orele 19, un bal de caritate. Evenimentul a avut loc în incinta Hotelului Continental.

Cu aceasta ocazie cele doua asociatii au pregatit un program variat (cocktail, cina de gala, speechuri, licitatie cu strigare si fara strigare, tombola, dans.), o tombola atractiva si cu o licitatie de obiecte de arta confectionate manual de catre beneficiarii celor doua organizatii. La finele evenimentului ambele asociatii pot afirma: “împreuna cu dumeavoastra participantii, am reusit sa deschidem un zâmbet pe fata a 7 perechi formate din copil si parinti. Zâmbetele si bucuria lor sunt rasplata dumneavoastra pentru participarea la bal si contributia la atingerea scopului propus“.

Scopul balului de caritate a fost strângerea de fonduri pentru ajutorarea persoanelor aflate în nevoi.

A fost o actiune de la suflet la suflet, apreciem asemenea actiuni si vrem pe aceasta cale sa multumim aradenilor care au fost prezenti la Balul de Caritate si pentru sufletul lor mare....Pentru ca viata pe pamânt este una prea scurta, iar binefacerile sunt un mod de a trai frumos!

autor P.R. - Asociatiei Integra Arad Mihaela Les


Evenimentul a avut drept scop licitarea unor obiecte si adunarea de fonduri pentru actiunile ulterioare. La eveniment au participat peste o suta de persoane, cluburi prietene Lions 2007 Rotari Cetace, Interact. Programul artistic a fost sustinut de echipe de dansuri,cvartet simfonic.

A GLOBAL VOICE FOR WOMEN
O VOCE PUTERNICA PENTRU FEMEI